Tuesday, July 15, 2014

coincidence? YES!

I am truly surprise that today, when I tetibe je rasa nak mengarang kat sini, it is exactly one year from my last post. Gahhhh...rasa macam WHAT?!!!

 So, what change over this one year period?

 - for starter, pasal my ex yang dah kawen tu, it doesn't bother me anymore. Ye I terpelanjat but that's it. If he's happy, tak berkenaan dengan aku pon. Kalau dia sedih pong sama la jugak. Ahaha..

 - my bff belenti keleja untuk buat bisnes full time merangkap jadi full time mother/housewife. Which is good for her pasal dia pon selalu je ponteng cuti atas pelbagai alasan. Bak kata boss, dalam setahun dia cuma kerja dalam 10 bulan je kot. Aku tak suka dia berhenti but then again, aku pon tak suka dia asyik cuti je. Ha acaner tu? She quits anyway and right now aku macam perempuan gila sebab kena buat kerja dia and kerja aku sekali.

 It's a good thing that I love my job (despite the low salary, almost no benefit & whatnot). Memang kadang2 ada rasa fed up buat kerja yang aku tak familiar ni, sebab I don't know whether I'm doing it right. But honestly, the unfamiliar is the drive I need to keep going. You know how things get pretty boring after a while? I sometimes feel that. Her leaving us gave me the opportunity to step up my game a little. It's pretty exciting if I must say. Tiring but fullfilling. Inila agaknya orang kata blessings in disguise. Kot?

 - my boss actually nak resign juga, tapi terpaksa tangguh disebabkan keberentian tiba2 my bff ni. Since dia tak dapat cari orang untuk replace dia, and he knows how hard it will be for me if he leaves now, dia tangguh lagi 3 bulan. Max. Harapnya dalam masa 3 bulan ni dapat la cari horang yang boleh diharap. Dia ada tanya juga pasal orang lama, tapi aku reject sebab orang tu adalah fail bagi aku despite having years of experience. Cara kerja dan juga personality dia is a no no for me. Tak masuk kepala den. Sorry..

 Boss, cari orang lain ok?

 - aku dapati bulan puasa aku tak cepat sentap, oleh itu, aku amik peluang ni untuk ajar a coworker sikit2 pasal keje aku. Aku ni cepat panas hati bila orang tanya soklan sama berulang-ulang, tapi bulan pose ni aku terlajak sabar giteww..kahkah...

 Anyway, semoga dia cepat pandai maka senang la kerja aku masa akan datang..




  - satu yang tak berubah ialah I'm still single. I'm not exactly loving it, but it isn't that bad either. Saja cakap, just to let you know my market is still open. Kuikui..



 Pen off. For now...


No comments: